Bij welke plant hoor deze bloem?.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik noem ze Alpenleeuwenbekjes (Alpine löwenmaul). Ik zie ze hier tussen de rotsen in groten getale.
http://www.stelviopark.bz.it/nationalpark/nationalpark/lebensraeume/
http://grandetraversata.wordpress.com/gta-in-vogelvlucht/natuur/img_1734/

Het beste antwoord

Het is een van de velen soorten vlasleeuwenbekjes.
Matig winterharde plant, voor niet te natte grond.

Toegevoegd na 8 uur:
Mogelijk is het geen meerjarige, maar een eenjarige soort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het alpenleeuwenbeekje van Verkade ::)) http://www.catawiki.nl/catalogus/albumplaatjes/uitgevers-merken/verkade/4132547-alpen-leeuwenbekje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, Linaria alpina, in Nederland de vlasleeuwenbek
http://www.groeninfo.com/plantengids/linaria-alpina.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemd, de link werkt niet. Zie geen fout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het alpenleeuwenbekje is het niet, die is kleiner en lager, ook is het hartje niet geel maar oranje.
Mogelijk is het een kweekvorm, die wel gekruist kan zijn met het alpenleeuwenbekje.
Er zijn ook eenjarige soorten, ook al kruisingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@eddi, de meeste plantjes die ik uit Nederland meebreng blijven veel kleiner en de kleuren worden vaak feller. Kan dat aan de berghoogte liggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ons Nederlandse klimaat is voor veel soorten planten optimaal.
Zodra we omhoog gaan de bergen in, wordt het voor veel planten steeds moeilijker om goed te groeien.
Ze blijven aanzienlijk lager , bladeren blijven kleiner en de bloemkleuren zijn intenser.
Dat komt door de hoogte, grotere temperatuurverschillen in korte tijd en een intensere zonnestraling.
Andersom, sommige planten in de bergen zijn daar zo aangepast, dat ze niet eens meer in ons land kunnen groeien, dat zijn vooral de planten die in een open landschap staan, dus intens en lang zonlicht hebben en planten die het moeten hebben van langs de berg lekkend water.
Heb hier veel proeven mee gedaan.