Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet over drie dagen een herbarium voor biologie inleveren, iemand een idee hoe ik een tuin coniferen kan uitdrogen?

Hij is heel stug ofzo en droogt maar niet uit.. of drogen ze sws niet uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik denk dat coniferen en dat soort planten teveel olie of hars bevatten om echt uit te drogen.
je kunt beter andere bladeren nemen,die dunner zijn. Je legt ze tussen vloeipapier of kranten en legt er iets zwaars op. maar of je dat in 3 dagen nog gaat lukken...
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ook een conifeer is een naaldboom, door de vetten (hars) en oliën in het blad (naald) zullen deze niet snel drogen, gedroogde conifeer naalden verpulveren, dus geen geschikt iets voor een herbarium.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen conifeer gebruiken. Het is nu prachtig herfstweer. Gebruik kleine tere bladeren. Leg ze zo vlak mogelijk in een oud boek(geen glad papier). Ander tussen kranten met een behoorlijk zwaar gewicht erop. Plank met stenen bv.
Maak een compisitie op teken(beter) aquarelpapier en laat je fantasie de vrije loop.Gebruik voor de bevestiging goed scheurbaar fijn plakband. Knip dunne lengte strookje om te plakken. Succes. Leuk hoor zo iets.

PS> wel een enkel groot plataanblad gebruiken. Geen blad met een zachte zilverachtige huid aan de achterzijde. Die gaan niet vlak worden. Dinsdag aan de slag misschien wel eerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding