Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer stopt het gras in een gazon met groeien ? Al in oktober of pas in november.

Ik vraag dit om na te gaan of ik nog moet gaan maaien of niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
18.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/tuin/najaar-gras-maaien.92750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het gras kan nog groeien in oktober. Het hangt van het weer af. Mijn gras is nog gegroeid sinds de laatste maaibeurt vorige week.
Het kan deze maand nog over de 20° worden. Afwachten, want het is onvoorspelbaar!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gras groeit het hele jaar door, maar door kou steeds minder snel. Je kunt het beste nu nog even maaien.

Toegevoegd na 6 minuten:
Gras stopt met groeien als de temperatuur onder 6 graden is en als het natuurlijk minder licht is, weinig water (ivm fotosynthese). Gras kan je het beste droog maaien en moet niet te lang zijn als het gaat vriezen. Het overleeft dat wel, maar heeft dan in het voorjaar meer onderhoud nodig.

Wacht dus op een mooie zonnige herfstdag en maai het gras, niet té kort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna altijd moet er in de eerste week van nov. nog een keer worden gemaaid.
Maai dan niet te kort en na het maaien zal het gras nog iets groeien, dan niet maaien, het moet juist iets te lang de winter in gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding