welk bloemetje is dit? vond het aan zee eind mei in Noorwegen, bloeide vlak bij Engelsgras maar deze is toch anders.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

net als engels gras is dit een plant die in de buurt van zout water kan groeien.
Het is Echt Lepelblad of wel Cochlearia officinalis .
In Zeeland heb ik deze plant ook gevonden, heb hem zelfs een tijdje gekweekt, het is een tweejarige plant.
Dus het eerste jaar groeien en het tweede jaar bloeien, daarna gaat de plant dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het Iberis sempervirens is.(in de volksmond scheefkelk of scheefbloem)