bij een jonge notelaar, hoelang moet men wachten om de eerste noten te krijgen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb een jonge notelaar staan. Hij is nu 2 meter hoog. Ik zou eens willen weten hoeveel jaar je moet wachten op de eerste vruchten van de boom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

2 m is nog een klein en jong boompje.
Indien de notelaar ( walnoot, okkernoot) gezaaid is, kan het nog wel 5 tot 10 jaar duren voordat er noten aan komen, in sommige gevallen nog veel langer.

Er is ook nog een grote maarrrrrrr.

Het is een boom met mannelijke ( katjes) bloemen en vrouwelijk (pluimpjes) bloemen.
Die echter niet tegelijk bloeien, dus moet er een andere notelaar in de buurt staan die tegelijk met jouw boom bloeit, om noten te kunnen krijgen.
Zoniet, dan zal je maar sporadisch noten krijgen of zelfs helemaal niet/ nooit.

Indien het een geënte boom is, dan kan je spoedig noten verwachten, omdat bij het enten, de vruchtbare toptakken gebruikt worden die al sterk de neiging hebben te gaan bloeien.
Maar ook bij deze is een andere notelaar in de buurt nodig voor bevruchting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan moet je nog even geduld hebben. Bij deze mooie boom duurt het 10 tot 12 jaar voordat ze beginnen te dragen. Kunnen volgroeid wel 25 meter hoog worden.