Wat is er aan de hand met mijn palm in de tuin? Zie foto

Heb een mooie palm in mijn tuin staan maar er wil geen lange steel aan het blad komen. Er zitten wel 7 nw. Bladeren bovenin maar komen niet verder. Weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Bijna zeker heeft de palm vorstschade, waardoor van binnen in de stam, de sapstroom van de plant is verbroken, hij groeit nu nog een beetje op het sap uit de stam zelf.
Mogelijk is er geen verbinding meer met de wortels en de rest van de plant.
Je palm is dus langzaam aan het dood gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel veel palmen gaan nu alsnog dood door de zeer strenge vorst afgelopen winter.

Andere antwoorden (1)

Behalve water hebben die ook eens meststoffen nodig om optimaal te groeien.