Hoe moet je een wietplant houden en onderhouden?

Hoeveel tijd heeft het nodig?
Hoeveel opbrengst per plant?
Hoelang duurt het voordat ze opkomen uit een zaadje?
Moet je het vaak onderhouden?
Kunnen ze buiten staan (in nederland)?
Welke omstandigheden heeft het nodig (zon, water etc..)
Hoe groot wordt het?
Welke soort is het beste/makkelijkste?
Wanneer kan je hem het beste planten?
Kan het beter binnen of buiten (wat heeft het binnen nodig?)

Stel ik plant hem nu (zaadje) hoelang duurt het voor ik het moet onderhouden (ga op vakantie)...

alvast bedankt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

pfff veel vragen!
1 ligt aan de wietsoort zo heb je 11jes (11 weken klaar, en widows bv staan langer)

2 ligt aan je plant, voeding, omstandigheden, top je, leg je planten af etc

3niet vaak, wel bijhouden en weten elke voeding, hoeveel voeding en andere pruttel je moet gebruiken

4ja dat kan, buitenwiet is hier geschikt voor (bv purpeltjes)

5een sterke wiet, begin eens met een buitenwietje

6 doe je het buiten of binnen? buiten vanaf 15 mei als het maar niet vriest. hebben wel voldoende zon en water nodig. binnen maakt het niet uit, hier heb je alles zelf in de hand

7paar plantjes.. voedingsbodem, voeding, en verder hoe gek je het zelf wil maken en hoe perfect je het wil. van watervat tot koolstoffilter, van bulpen tot PH/Ec meter en tijdschakelaars.

8 ligt er aan wat je buiten zet en hoe weer gaat worden.

kortom, je doet het niet zo even, je zal je er verder in moeten verdiepen of duidelijk aan moeten geven of je binnen of buiten wil kweken, op hydro of anders, en welke soort je wil zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De opbrengst per plant verschilt echt heel erg. Ik heb ze al gezien waar je rustig een kilo vanaf plukt en planten waar je nauwelijks wat vanaf krijgt.
De plant heeft regelmatig water nodig en als hij buiten staat doet de zon de rest. Vooral in de beginfase is er veel nodig. Ze kunnen in Nederland goed buiten staan maar zorg voor maximale zon en het liefst ook wat bescherming tegen de wind. Je gaat het wel goed ruiken.

Vergeet alleen niet dat wietplanten in Nederland verboden zijn. Tot vijf planten zal er geen strafrechtelijke vervolging plaatsvinden conform de Aanwijzing Opiumwet maar dan moet je er wel zelf afstand van doen als de politie op de deur klopt. En de planten mogen dan niet onder professionele apparatuur gekweekt worden. En je mag het niet verkopen.