Er zitten dit jaar geen noten aan de bomen, hoe kan dat?

Vorige jaren volop noten geraapt en nu zit er niets aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

De meeste walnotenbomen, moeten door een andere walnoot bevrucht worden.
Hier zorgen de insecten wel voor.
Vaak bloeien echter de mannelijke bloemen ( katjes) en de vrouwelijke bloemen( klein pluisje) niet te gelijk.
Afgelopen voorjaar, was het tijdens de bloei nog erg koud en blijkbaar is er daarom van alles mis gegaan.
Ook aan onze boom, zit maar 10 % van de noten aan ,dan vorig jaar.
Volgend jaar bij goed weer, opnieuw weer zakken vol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je walnoten bedoeld, dan is er hier in de buurt, namelijk in Brabant, toch iets anders aan de hand. Ik ben toevallig gisteren gaan kijken onder de notenbomen waar ik altijd de noten raap en ik heb me verbaasd dat er zoveel noten en ook heel veel grote walnoten staan. Je ziet dus, dat het van plaats tot plaats veel kan schelen en dit heeft toch iets te maken met de nachtvorsten laat in het voorjaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook onze boom staat vol met walnoten. Alleen de kers heefthet dit jaar af laten weten. Weersomstandigheden bepalen de hoeveelheid. Volgend jaar beter!