Hoe heet dit blaadje?

Het is een blad met een vorm van een hartje 'zie foto'

Toegevoegd na 14 minuten:
DOTTERBLOEM

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (4)

lijkt mij een plompeblad.

Toegevoegd na 3 minuten:
deze...

Toegevoegd na 3 minuten:
deze...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blad van een Plomp is helder frisgroen van kleur , groot en glanzend, het blad op de foto is dof , anders van kleur en kleiner, ook de onderkantkleur klopt niet met dit van een Plomp ( leuke naam trouwens)
Ja, dit is een blad van een waterlelie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dat het een blad van de gele plomp is, gewoon omdat die veel meer 'vrij' voorkomt als een waterlelie.

plaatje;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gele_plomp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De niet scherpe foto lijkt inderdaad op een Dotterbloem, zeer belangrijk is bij een vraag als deze te vermelden in welke biotoop de plant groeit, dat wil zeggen staat hij in gewone grond, natte aarde, ondiepe vijver, diep water zon, schaduw, grondsoort enz. pas dan kan je gericht gaan zoeken en sommige juist uitsluiten!
Er bestaan nogal wat soorten Dotters, zoals de gewone Dotter, dubbele Dotter, de witte Dotter, spin Dotter de grote dotter en nog enkele onbelangrijke wilde soorten.
Al deze soorten hebben verschillende vormen van bladeren, maar de meest voorkomende is de gewone dotter, dit zal hem dus wel wezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
gezien ook het kleine omgeslagen bladrandje, waar je goed kan zien dat de onderkant duidelijk lichter van kleur is, ook dat klopt met een gewone Dotter.