Als ik de zaden van rode zonnebloem Velvet Queen oogst en zaai, krijg ik dan dezelfde zonnebloem?

Ik heb prachtige rode zonnebloemen van het ras Velvet Queen. Ik wil de zaden bewaren en volgend jaar opnieuw zaaien. Krijg ik dan weer van die prachtige rode zonnebloemen of neemt het niet de eigenschappen van de moederplant aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Mogelijk gaat de kwaliteit toch achteruit en krijgt u die mooie kleur niet (geheel) terug. Zie op bijgaand forum, bericht helemaal onderaan. Daar koopt iemand elk jaar nieuw zaad, volgens de schrijver van het bericht Anne Moon.