Wat is de sterkst ruikende kamperfoelie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lonicera 'Simonet' heeft ook een heel lekkere geur in je tuin en wordt na 10 jaar ongeveer 4 meter hoog.De bloemkleur is geel/oranje.
Lonicera pariclymenum is een ook sterk zoet geurende en trekt veel vlinders aan, daarentegen zit de Lonicera japonica snel onder bladluis, deze heeft een doordringende geur.

Antwoorden (1)

Lonicera japonica heeft een doordingende zoete honinggeur. Kies voor deze kamperfoelie wanneer de geur het belangrijkste is.
De wilde kamperfoelie (Lonicera pariclymenum) is ook een
sterke geurplant met honinggeur. Deze kamperfoelie groeit hier in de bossen, en laat zich eenvoudig stekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas is de Lonicera japonica, tegen al mijn verwachtingen in de afgelopen winter massaal bevroren.
Zou dus kiezen voor de gewone wilde soort.
Maar weet eigenlijk niet, of die ook in de handel is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig, de ceanothus is hier dood gegaan en 1,5 meter verderop staan twee kamperfoelies zo verschrikkelijk mooi in bloei... grappig die plantjes!