Zaden van een meloen, uit de supermarkt. Kan ik ze ontkiemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (2)

Ja, die kun je gewoon planten. Een meloenenplant heeft heel veel zon en heel veel water nodig. Hij groeit min of meer het zelfde als een pompoenenplant.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand meloenen uit eigen tuin had in Nederland maar misschien als je een plantenkasje hebt, dat het wel lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zeker, een goed rijpe meloen heeft prima zaden die goed op kunnen komen.
plant twee zaden in een pot met goede aarde, zet hem op een warme en lichte plaats ( liefst binnen)
en na een dag of 10 zullen de zaden op komen.
Als ze 4 blaadjes hebben kan je ze in een grotere pot verplanten.
Nog later kunnen ze in een kasje, of op een warme plek in de tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik de zaden niet eerst laten drogen dan ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je kan ze zo uit de meloen in de pot doen. Maar bij mij gaan de plantjes steeds dood als ze 2 blaadjes hebben. Waarom Ed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zondag.Niet alle zaad is voldoende kiemkrachtig, veel zaad kiemt wel, maar komt nooit verder dan twee blaadjes.
Mogelijk is het ook niet warm genoeg, is de grond te nat, en niet voldoende licht.
Het eerst laten drogen van zaadjes , heeft misschien wel een positieve werking op het kiemen ,maar dat weet ik niet zeker.