wie weet de naam van deze boom/conifeer/cipres?

kan en mag ik deze boom/conifeer/cipres van 2.25 m. snoeien?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Dit is een langzaam groeiende Chamaecyparis en heeft de mooie naam van---
Chamaecyparis obtusa "Nana Gracilis Compacta"
Je kunt ze best wel snoeien, maar dan nooit tot aan het kale hout.
Omdat dan de kans bestaat dat ze op het kale hout niet meer uitlopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel veel dank eddijst voor het antwoord.
Deze boom heeft wel een hele "klinkende" naam.
Maar het antwoord is heel duidelijk en in het najaar ga ik 'm zeker snoeien.
Het kale hout houd ik in de gaten.
Met vriendelijke groet.
Elizabeth
p.s. ik wil een "opgestoken duim" toevoegen van 02 naar 03 dan moet ik ingelogd zijn en dat ben ik anders kan ik deze reactie niet geven. maar ik kan geen duim opsteken maar bij deze geef ik u een 10 met een griffel!.