Hoe komt het dat tropisch hardhout toch rot ?

met welk produkt het best deze houtsoorten hiertegen behandelen ?

Toegevoegd na 1 uur:
ook niet met pek ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed in de olie zetten helpt ook tegen rotten

Het beste antwoord

Wel of niet behandelen van hardhout heeft niet zo heel veel invloed, als het gaat rotten dan is dat altijd op de schroefgaten en de kopse kanten, plekken waar je met verf en/ of beits niet bij kan.
Gebruik nooit een verf of lak, die geheel afsluit, dan kan het vocht er onder niet weg en gaat het ook rotten.

Toegevoegd na 20 uur:
pek is teer dus sluit die pek ook alles af, kies dan liever voor een ademende beits soort, hierdoor kan het vocht naar buiten, als je het gaat afsluiten, b.v. met lak, juist dan gaat het mis, onbehandeld hardhout gaat langer mee, dan gelakt hardhout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt om jullie antwoorden allenmaal!!!

Andere antwoorden (1)

Tropisch hardhout kan ook rotten als men het niet goed behandeld. zeker als men het afsluit,zodat het niet meer kan ademen. Dit gebeurd wel eens met maranti kozijnen.
Het hout is niet lang genoeg gedroogd en is van binnen nog nat. De kozijnen worden geplaatst en afgelakt, het gevolg het vocht in hout kan niet meer weg en het hout gaat op de duur rotten.Zorg er altijd voor dat het te behandelen hout door en door droog is voor men het afsluit met verf of lak. Voor onbehandeld hout bijv. tuinmeubelen gebruikt men het beste hardhoutolie of beits. Naar gelang ze in weer en wind staan meerdere
malen per jaar behandelen.