Wat is een goede manier om van woelratten(muizen) af te komen in mijn tuin?Ze ondergraven planten en eten wortels op zodat de plant afsterft.!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Het beste antwoord

Gezien deze soort op mollen gelijkt kun je hetzelfde middel toepassen als bij mollen. Je ontdoet flessen van hun bodem, door een veter in de peut te dopen, deze om de fles te knopen, zo laag mogelijk. vervolgens de veter aan steken en even laten branden om vervolgens de bodem in een laag koud water te dopen, waardoor de bodem van de fles klapt. Vervolgens graaf je de fles in een hoek van 35 graden met de tuit omhoog, vanzelfsprekend zonder (kroon)-kurk of dop. Wanneer de wind er over blaast, worden er trillingen in de grond gestuurd die ondragelijk zijn voor ondergrondlevers.... en deze zo snel mogelijk de biezen pakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Carbid blokjes in mollengangen leggen en daarna weer afdekken verjaagd de mol. Pas op voor evt. gewasschade door dampwerking.
Arvicolex is ook een bestrijdings middel

Of een officieel bedrijf inhuren

Woelratten zijn moeilijk te bestrijden je mag niet alle middelen gebruiken. De Flora- en faunawet gaat boven de Bestrijdings-middelenwet.

Groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zet eens een vos in je tuin die is daar verlekkerd op, maar laat je kippen dan wel binnen want die zijn nog lekkerder voor Reinaart ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle middeltjes zoals motteballen , flessehalsen, rookfusees, lookteentjes , ultrasoon golven zijn waardeloos. De meest natuurlijke manier zijn ofwel de partielen afschermen met een dertig cm diepe geul met sterke folie of de poezen erop los laten en als derde hulpmiddel : je eigen aanwezigheid rond de moestuin (als je heel veel in de tuin werkt en vooral geniet ) Zeker geen chemisch producten. Wat ook hielp , was mijn compostvat dichter plaatsen bij de moestuin, zodat ze inderdaad, hoe weet ik niet , in het compostvat terechtkwamen.En waar ze naar hartelust bleven en niet meer de planten ondergroeven.