Om mijn vijver heb ik een pad van nu nog klei, ik wil deze graag voorzien van een bodembedekker waar je over heen kunt lopen? en welke groeit snel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Beetje afhankelijk van de grond, maar sterretjesmos is erg geschikt, zo ook stekelnootje, en kruipend zenegroen.
Ook kan je nog overwegen om een laag gemalen boomschors over het pad aan te brengen.
Liever geen Franse boomschors , maar de gewone.

Op de foto een boomschorspad tussen de vijver een de border.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagje Ed: zou je ook sedum kunnen gebruiken en weet jij, of je daar ook overheen kunt lopen?
Ik ben op zoek naar een vervanging van gras en dacht, dat sedum een goed alternatief was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over Sedum lopen, is niet aan te bevelen, Sedum is een verplantje, dat volgezogen zit met water en juist daardoor breekbaar, je vertrapt het makkelijk.
Voor een goede vervanging voor gras, moet je geen planten nemen omdat het makkelijk zou zijn.
,Zeker de eerste paar jaar, heb je er veel werk aan.
Ieder onkruidje moet je er tussen uit peuteren, bij droogte water geven en bij een koude winter verlies je soms veel planten.
Neem dan gemalen boomschors 10 cm. dik, zo over het kortgemaaide gras heen en je bent voor jaren klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!
Hedera Helix is zéér sterk, krijg je bijna niet kapot. Wel opletten dat je er niet teveel van krijgt. hedera helix is gemakkelijk te stekken; knip een blad af (met steel) en steek het in een potje water. Dan komen er wortels aan, en kun je 'm in de tuin zetten. Voila.
Bronnen: