Wij hebben in de tuin een "bijenhotel " en nu zien we dat die beestjes al die gaatjes vol lopen te stoppen. Waarmee en waarom doen ze dat ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk is de rosse metselbij bezig zoek het maar eens op doet niets en erg nuttig!! Toegevoegd na 4 minuten:
Waarschijnlijk staat er ook een foto op het kaartje die er bij zat en erg goed dit ophangen zou iedereen aanraden om er 1 te kopen en ophangen want je help de bijen vlinders ed er echt mee dus super dat je er een opgehangen hebt en genieten maar.allemaal doen!!!

Antwoorden (2)

Dat is honing. Ze maken dat om van te leven, als voedselvoorraad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Hier zie het uitgelegd in een filmpje :
http://www.biologielessen.nl/jaarthema/hoofdmenu-jaar-van-de-bij/bijenlessen/les-6
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
- Minnetje.
De bijen in een bijenhotel zijn geen honingbijen. Zie Rieneke1 voor het goede antwoord
Ze leggen hun eitjes in de gangen, samen met wat voedsel, en metselen dan de toegang dicht zodat het eitje beschermd ligt.
Om het gaatje dicht te maken gebruiken ze materiaal wat voorhanden is zoals aarde of stukjes blad wat ze vermengen met speeksel.
Rieneke1