Ja, gras groeit 24/7 maar het meeste juist net voor zonsopgang. De verzamelde energie van de zon overdag is gewoon opgeslagen in het gras.

http://www.ask.com/question/does-grass-grow-at-night
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20101217050317AAwt6pi
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De hoeveelheid massa die wordt vastgelegd wordt bepaald door vastleggen van CO2 in organische molculen. Daarvoor is energie nodig die geleverd kan worden door licht of door oxidatie van organische stoffen. Alleen wanneer de zon schijnt kan er dus groei plaatsvinden. De stengels van het gras groeien s nachts zoals de spruiten van een aardappel, er worden wat stoffen herverdeeld en cellen zwellen op door wateropname. Het is een kwestie van smaak of je dat groei noemt. In de biologische praktijk wordt gewoon gerekend met vastgelegde koolstof als een objectieve maat voor de groei. De objectieve groei is direct afhankelijk van het licht en vaak beperkt door de beschikbaarheid van CO2. Er is dus een minimale hoeveelheid licht nodig voor groei, s nachts verliest de plant wat koolstof door verbranding en bij zonnige omstandigheden kunnen beschikbaarheid van water, CO2 en mineralen de groei laten afvlakken.