Weet iemand welke struik dit is?

Wij willen graag weten hoe wij deze struik moeten snoeien!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
jc54
11 jaar geleden
Het wachten is op de foto.........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is de adderephotorespondere struik (latijnse naam).
best te snoeien in vigintiber
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AH de foto is er, maar ik weet hem helaas niet, vorige reactie dus negeren.

Antwoorden (1)

Dat lijkt me een boerenjasmijn, Philadelphus.
Snoeien na de bloei, ongeveer de helft van de oude scheuten tot op de basis van de struik wegknippen. Heeft zo'n oude scheut laag bij de grond al een goede jonge scheut, dan wordt boven deze scheut gesnoeid. Verjongingssnoei wordt in de winter uitgevoerd. Knip dan alle oude scheuten bij de grond af. Jonge scheuten worden met een kwart tot de helft van hun lengte ingekort. Zorg in alle gevallen voor een open struik, waarin de scheuten op afstand op de basis staan.
http://www.mijntuin.org/plants/267-Boerenjasmijn (daar staat een foto bij van een ander type dan de jouwe, maar ik weet zo niet welke naam de jouwe precies heeft).