wat voor onkruid is dit?

Het is een zeer snelgroeiend plantje met lange wortels, blad ziet er een beetje koolachtig uit. Geurloos. Komt op veel plaatsen omhoog, ik vermoed een groot wortelstelsel. Bovenkant stengel is donkerrood.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3K
rose
11 jaar geleden
Onkruid bestaat als zodanig niet. Als je ergens een bepaald gewas verbouwt is al het andere onkruid. Tussen de aardappels is mais onkruid en tussen het mais zijn de aardappels onkruid. Maar geen enkele plant is van zichzelf uit onkruid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn definitie is dat onkruid iedere plant is, die niet weg te krijgen is als je hem weg wilt hebben. mais tussen de aardappelen kan je gewoon uittrekken, en komt dan niet meer terug. zevenblad en heermoes zijn lastiger definitief weg te krijgen
rose
11 jaar geleden
Mooi dat je er een eigen definitie van onkruid op na houdt, Pokemon. Maar in de intermenselijke communicatie maken we gebruik van gedeelde definities.

Het beste antwoord

Het is de karmozijnbes, dat is een snelgroeiende vaste plant met witte of rosse bloemetjes, later komen er donkere braamachtige vruchten aan.
Het is best wel een mooie plant die je steeds meer gaat zien.

Toegevoegd na 29 minuten:
De naam karmozijnbes, komt van de kleur die de bessen afgeven, karmozijn.
Dat is een paars rode kleur, heel bekend bij mensen die schilderijen maken.
Er wordt een kleurstof uit gewonnen voor het maken van paarse inkt en een kleurstof voor o.a limonades en conserven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bessen zien er heerlijk uit, maar zijn giftig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja zien er zeker lekker uit, meen me te herinneren dat de kleurstof er van wel gebruikt wordt als een natuurlijke kleurstof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb toch maar even een toevoeging gedaan over die kleurstof, heb het voor de zekerheid even nagekeken.