Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snoei je 't best een oleander en wanneer ?

sommigen zeggen niet snoeien, afblijven dus en an,deren zeggen weer wel snoeie, hoe zit dat nu eigenlijk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
12.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik snoei mijn oleanders elk jaar behoorlijk, want anders groeien ze de pan uit en ontnemen ze me het uitzicht.
Ze groeien gewoon verder en ik heb niet echt een snoeiplan of zo. Het is in Zuid Spanje, dus misschien zijn de omstandigheden daar beter dan hier. Maar als ze te groot worden en ze in de weg gaan staan zou ik zeggen: "Gewoon, doen"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Deze vraag is al eerder gesteld:

http://www.goeievraag.nl/vraag/oleander-snoeien-tijd.24125
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snoeien is niet nodig. Hooguit als het echt een te grote struik wordt of als er vertakkingen moeten ontstaan. Snoei een oleander altijd 'boven' een oogpaar af.
Normaal enkel de verwelkte bloementrossen verwijderen tijdens de nazomer (oktober).
Verder de buitenste takken terug tot op het vierde bladrozet snoeien, en de binnenste die hoger ingeplant zijn, op het derde bladrozet. Dit behoudt een beter evenwicht van de struik.



Voor meer informatie en verzorgingstips: zie bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snoeien: Snoeien van een Nerium oleander is alleen nodig als u de plant te groot vindt worden. Bij struikvorm de zwaarste cq langste takken tot ca. de helft terugsnoeien. Bij stamvorm de langste takken flink terugsnoeien. Als u de Nerium oleander wilt terugsnoeien kunt u dit het beste in februari doen. U moet er echter wel rekening mee houden dat een tak die is teruggesnoeid de zomer erna wat minder bloeit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding