Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een canadese Judasboom houden in een pot op een balkon in Nederland?

Ik ben op vakantie verliefd geworden op deze boom
Cercis canadensis Laverder twist en vraag mij af of dat gaat lukken in het Nederlandse klimaat op een winderig balkon...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een Cercis canadensis Lavender Twist wordt in tien jaar vijf meter hoog. Dat is dus te groot voor een balkon. Maar wel geschikt voor een kleine tuin.

De hoogte van een Judasboom is wel te beperken, maar dat geldt niet voor de Canadese soort die jij graag zou hebben.
Een Cercis siliquastrum is compact en als je die een beschutte plaats kunt geven in de volle zon met goed gedraineerde grond dan kan je die wel op een balkon hebben staan. Deze heeft echter roze bloemen.
Ook een Cercis canadensis Ruby Falls kan in een pot op het balkon staan. Hierbij zie je helder paarsroze bloemen.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
Ik zeg altijd graag: Alles kan, maar hierbij lijkt het niet verstandig. Zoals andere antwoorder al aangeeft wordt hij erg groot. Zelfs als je hem zou snoeien heeft hij in beginsel al een erg grote wortelbodem. Dus... Ja het kan, maar dan zal je ws. je balkon bouwkundig moeten gaan verstevigen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding