Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn paprika's lang genoeg kunnen blijven hangen , totdat ze rood zijn?

Heb deze zomer voor het eerst een paprika plant in mijn tuin met echt veel paprika's eraan. Alleen als ik ze te lang laat zitten verschrompelen ze helemaal. Moet ze er dus groen afhalen.
Wat kan ik doen om ze toch langer aan de plant te kunnen laten, meer of juist minder water, ze staan wel volop in de zon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je deze al gezien ?
Mogelijk omdat je ze buiten hebt staan? http://www.tuinkrant.com/plantengids/groenten/15186.htm

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Laat nooit te veel paprika's aan een stengel groeien.
Maximaal 3 per stengel. Paprika kan je oogsten wanneer je denkt dat ze goed zijn ze hoeven namelijk niet direct de kleur te hebben, ze kleuren ook na de oogst net als tomaten. Groene paprika's zijn in werkelijkheid onrijpe
vruchten. Voor een goede vruchtvorming niet te bang zijn
om scheuten in te korten. Laat de plant zeker in de zon staan ze houden van warmte. Bij droogte op tijd water geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als hij vol in de zon staat, moet je hem `s morgens al een flinke slok water geven, tenzij het geregend heeft. In de avonduren weer even checken of de grond niet te droog is, is dit het geval weer wat water geven. Een paprikaplant mag niet verdrogen, want hij bestaat zelf al voor een groot deel uit vocht.
Als je wilt dat hij goed blijft doorgroeien, kan je het best van de drie vruchten per stengel er twee als groen paprika`s oogsten, de derde laten zitten om later rood te oogsten. Door het verwijderen van de 2 vruchten groeit de plant weer sterker en kan ze nieuwe vruchten aanmaken. Wil je ze allemaal rood oogsten, dan zal de plant te lang belast blijven en zal de oogst op het einde seizoen klein zijn. Daarom oogsten we ook groene paprika`s. Groene zijn oogstklaar als de vruchtwand hard geworden is en de lichtgroene kleur, donkergroen is geworden. Probeer in elk geval het aantal volgroeide vruchten per stengel op max. 3-4 te houden. regelmatig oogsten is hiervoor belangrijk.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
De plant heeft veel warmte nodig, dat is al weken zoek.
Dus te koud, ook tomaten hebben er buiten last van, ook die worden dan niet rijp en rotten groen weg, wat je zou kunnen proberen, neem een grote doorzichtige plastic zak, knip er boven in een paar flinke gaten en trek die zak, als een sok over de plant heen, steun de plant met wat extra stokken er omheen, bij tomaten werkt dit erg goed en omdat de tomaat fam. is van de paprika, zal dit bij de paprika ook wel werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al eens een groentekweker gesproken.
En hij zegt:
Als het geregend heeft niet gieten.
Als het warm is geweest.
Altijd savond's gieten als het droog staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De paprika's niet afplukken. Ze moeten rijp worden als ze blijven hangen. Beschut ze eventueel tegen de regen door er een afdakje of zoiets boven te maken zodat er geen water op de plant kan vallen en wacht rustig af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding