Zaaide eind mei Oost-Indische kers in mijn tuin. Nog geen geen bloemen. Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, het zou kunnen zijn dat het daardoor komt... Wacht dus af... Het is de eerste maal dat ik Oost-Indische kers zaaide en vermoed dat de zaadjes volgend jaar eerder zullen uitkomen en de bloemen wellicht ook. Maar dan moeten er wel nog bloemen komen om in het najaar hun zaden te laten vallen...

Antwoorden (4)

Ik weet niet wanneer ze normaal bloeien, maar door het koude voorjaar is veel later dan normaal (mijn frambozen zijn ook nog niet rijp)
10 jaar geleden
Bij mij bloeien ze nog maar net. Oost-Indische kers maakt eerst veel blad, en daarna komt de bloei.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat is normaal hoor,dat komt ook dat je gelijk in de tuin heb gezaaid.
Als je ze in een bakje had gezaaid binnen dan zijn ze al wat groter als
je ze uitplant in de tuin,dat kan je misschien voor volgend jaar overwegen.
Het is trouwens ongelofelijk als ze gaan bloeien hoe veel bloemen er uit
zo,n zaadje komen.
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar je hoeft toch na het eerste jaar niet meer te zaaien omdat de Oost- Indische kers zichzelf uitzaaid?
Het is ook mogelijk dat je teveel voeding geeft. Dan groeit het blad als een tierelier, maar blijven de bloemen uit. Dus geef voorlopig alleen water en geen extra voeding.

Bij ons komen trouwens net de eerste bloemen. Wij hebben ze ook pas dit voorjaar gezaaid. Dus het kan inderdaad ook zo zijn dat het volgend jaar sneller gaat.