ik heb een niet zelfbestuifende appelboom,komen daar nog vruchten aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

de meeste vruchten ontstaan na het bezoek van een bij met stuifmeel van een andere bloem aan het lijfje. De bevruchting vindt plaats dankzij de bij.
Kijk maar eens of er bijen op de appelbloesem zitten, grote kans dat er dan ook vruchten zullen komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Sorry, maar je zit er een beetje naast. Niet zelfbestuivend wil zeggen dat er stuifmeel van een andere boom nodig is. De bijtjes kunnen nog zo vliegen van bloem tot bloem, dat gaat dus niet werken. Maar als er ergens in de buurt, en niet te ver weg, een andere (wilde) appelboom staat is er wel een kans dat de bijen en andere insecten het stuifmeel overbrengen.
Dat ligt er aan of de bijen ook bij jou appelboom zijn geweest;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt een beetje af welke appelbomen er in de nabijheid staan, dus andere tuinen, mogen ook sierappels zijn, want dat zijn ook prima kruisbestuivers.
Verders moet het wel goed weer zijn voor de bijen, die dan het stuifmeel van andere appels naar je tuin brengen.
Mogelijk krijg je nog best veel vruchten, maar zeker is dat niet.