Hoe heet mijn struik?

Hij lijkt erg op deze alleen zitten er rode randjes langs de witte bloem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik deze afbeelding zie moet ik denken aan een Jasmijn maar voor zover ik weet hebben die enkel witte bloemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.ruhr-uni-bochum.de/boga/html/Cornus_kousa_Foto.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ wijnstein: dat is het plaatje wat vraagsteller gebruikt, maar er zitten geen rode randjes aan de bloemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is het exact hetzelfde plaatje, alleen kun je dat op het plaatje in de vraag niet zo goed zien, omdat deze niet zo goed te vergroten is, maar het is -zeker weten- hetzelfde plaatje :-) opgezocht met tiney eye, dus als die liegt, lieg ik ook :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat bedoelde ik ook, maar daar zei hij/zij juist van dat ie erop leek maar toch anders was dan het plaatje :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, je hebt me wakker gemaakt, overheen gelezen :-) gelukkig was het maar een reactie, ik ben geen bloemen en plantenkenner, daar hebben we andere leden voor die daar veel meer verstand van hebben (eddijst bijvoorbeeld)

Het beste antwoord

Kornoelje. Google maar op 'afbeeldingen', dan zie je hem zo. Ik heb m ook in mn tuin en hij bloeit nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lastige vraag met zo weinig info,
misschien is het deze: Althaea

Anders kun je met deze link zelf zoeken:
http://www.garden.org/plantfinder/index.php?keyword=&sort=botanical&type=SH&hardiness=&moisture=&light=&heightRange=&bloom_color%5B%5D=RE&bloom_color%5B%5D=WH&shape=&soil_condition=&q=search
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de Cornus kousa, die nu begint te bloeien op horizon groeiende takken.
De bloemen blijven er lang aan zitten en verkleuren later naar roodachtig.
Deze struik zie je niet veel.