is een afmeting van (l : 2m, b : 1m, diepte : 85cm ) voor een rechthoekige vijver goed?

als de lengte goed is hoeveel vijverfolie heb ik nodig ( de overschot van de vijverfolie gaat gewoon in de grond )

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Bij een juiste en beste diepte voor een vijver , (75 cm diep), reken je de lengte + 1.50 m. en de breedte ook + 1.50 m.
Wil je hem toch 85 cm diep maken, dan komen er 2x 20 cm. bij de lengte en de breedte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tenzij je rotsgrond hebt of muurtjes maakt van steen of beton in het vijvergat zul je bij een dergelijke vijver problemen krijgen met de stabiliteit van de wanden, Theoretisch heb je genoeg aan een stuk vijverfolie van 3 x 4 meter. De hoeken zul je dan moeten vouwen. Probeer het voor de aardigheid uit met een kistje dar je aan de binnenzijde bekleedt met een vel folie zonder er in te knippen