Dat komt omdat het gras" breekt" waardoor er sappen vrij komen. Dit geeft die (lekkere) geur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ja, lekker? Ik krijg er een mega allergiebui van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ja dat is inderdaad veel voorkomend. Vervelend voor je. Mag je in deze tijd nog gras maaien trouwens??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gras blijft groeien, zolang het overdag boven de 10 graden is...dus op een beschut grasveldje in een ommuurde tuin waar de zon in schijnt zal je écht nog moeten blijven maaien!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dat wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allergie krijg je van de pollen die bij het maaien ook worden verspreid, de geur komt niet van de pollen.
Er verdampt coumarine dat wordt gevomd uit de suikers in het gras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het gras knakt, het sap komt er uit. Net als je in een vrucht snijd, dan komt er ook sap uit en ruik je een sterke geur.