Als je met je nagels over de stengel/stammetje schraapt een klein stukje dan moet er sap uit komen ( bloeden ) als die dat nog doet snoeien en wachten tot er weer nieuwe blaadjes aan komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de blaadjes zijn verdord en het groen verdwenen is. En de verdorde blaadjes op de bodem van de aarde liggen weg te kwijnen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 'ie niks meer doet als je hem water hebt gegeven. Soms lijkt een plant dood en helemaal niet meer te redden, maar als je weer gaat water geven, komen er toch weer blaadjes aan. Dan was 'ie dus toch niet dood.
Als ook water geven echt niet meer helpt, is het tijd om het bijltje erbij neer te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie helemaal bruin is en uit elkaar brokkelt en geen blaadje meer aan zijn takjes heeft zitten of dat er zelfs geen takjes meer aan zijn stammetje zitten en wanneer en ook geen water meer opgenomen wordt door de wortels dan kun je de conclusie trekken dat ie dood is.
Wanneer het plantje slap hangt en gele bladeren heeft en al een heleboel bladeren kwijt is geraakt dan is ie nog wel te redden.( de plant verplaatsen gewoon water geven of juist een hele tijd niet , grotere maat pot bij mesten of gewoon andere grond kan de staat van de plant een goede op pepper geven .