wat is de samenstelling van een wilgenblad?

Ik moet een herbarium maken voor school, en moet de samenstellingen van bladeren noteren. Ik weet alleen niet wat de samenstelling van een wilgenblad is. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je bedoelt: hoe ziet het blad er uit.
Kan ik zo niet zeggen want er zijn verschillende soorten
Kijk naar het blad en beschrijf het:
vorm, bestaat het uit 1 of meerdere delen, is het vingervormig
nerven, rand,
al die gegevens kun je vinden in een plantenboek
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik bedoel de samenstelling, of hij geveerd, dubbel geveerd, handvormig of drietallig is. Maar ik weet het ondertussen al, toch bedankt
anneliez
10 jaar geleden
ja dat zeg ik toch ook, vorm vingervormig en rand=samenstelling
Hier zie je hoe je de bladvormen kunt beschrijven. Daaronder ook de samengesteldheid.

Wilgen hebben geen samengesteld blad maar een enkelvoudig blad. Ze hebben een zogenaamde verspreide bladstand.

Toegevoegd na 3 uur:
Als het erom gaat de onderdelen van het blad te benoemen dan kun je hier terecht.
Feitelijk is de vraag niet helemaal duidelijk.