als een boom zijn bladeren verliest kunnen er bacterien in de boom komen,hoe beschermt hij zich hier tegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

het is niet zo dat de boom een open wondje heeft als hij z'n blad verliest.
hij verliest het blad juist omdat hij een afsluitinkje maakt tussen takjes en bladeren.
verdere bescherming is niet nodig.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal juist. Het blad laat los, omdat de boom een korstje van een soort kurk maakt tussen de tak en het blad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gesproken als een echte boom
+
bladerenverlies maakt geen wonden aan de takken, de boom zorgt zelf ervoor om een soort gom aan te maken om waar de bladeren gezeten te hebben te dichten