Wat voor een boom is dit?

De boom staat erg dicht op de schutting en moet gesnoeid worden.
Door de aparte vorm van de boom, weet ik niet goed hoe ik dit het beste aan moet pakken. Als ik weet wat voor een boom het is, kan ik hier nader onderzoek naar doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je ook snoeien wanneer je wilt het zijn sterke bomen maar best is wel nu nog.

Antwoorden (5)

Dit lijkt heel erg op een haagbeuk (Carpinus betulus).
Voor zover ik het weet moet je eigenlijk snoeien vóór de langste dag (rond 21 juni) en niet meer na september, vanwege nachtvorst.
Bij het snoeien rekening houden met de zon; een bewolke / regen-achtige dag is dus het beste, zodat het zonlicht het vrijkomende blad niet kan verschroeien.
succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vorm van de boom en het blad doen mij denken aan een goudiep, mede door de gele gloed in de top.
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Ik heb een paar goudiepen in de tuin, en daar lijkt-ie zeer zeker niet op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij zijn de blaadjes van de goudiep veel vierkanter.
Het lijkt me een haagbeuk. Die kun je gerust flink snoeien, totdat er aan elke tak nog net een paar blaadjes zitten. Dan loopt hij dit jaar nog wat uit, en volgend voorjaar is-tie weer helemaal mooi. Niet mee wachten svp, of anders pas na de winter.
10 jaar geleden
Het is een zuilvormige haagbeuk, die van nature dus deze vorm heeft.
Het worden zeer grote bomen en zijn eigenlijk ongeschikt voor een gewone tuin.
Met alles wat je er af snoeit, zal je een deel van zijn mooie vorm verpesten.
Wat je kunt doen is , als het blad er af is, alle zijtakken voor de helft inkorten, dan rem je de groei nog enigszins af, dat kan je na een paar jaar nog eens herhalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor een boom/struik het ook is. In welke tuin is de stam? Is de plant ooit gezamenlijk op de scheiding geplant? Van wie is de plant? En van wie is de schutting?
Het lijkt mij het verstandigste om met de buren te overleggen hoe jullie beiden tot een goede overeenkomst komen.