Hoe kan ik mijn gazon terug in orde brengen zonder te moeten spitten?

Heb verleden jaar gans de gazon vernieuwd ,dus alles omgespit en nu blijft er bijna niets meer van over. Eigenlijk wil ik dit zware werk niet herhalen want ik ben niet meer jong, dus is er een andere mogelijkheid?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
Erna55
8 jaar geleden
Opnieuw zaaien.
Waarom denk je dat spitten noodzakelijk is ?
bamibal
8 jaar geleden
Huur een hovenier in! Dan gebeurt het ook gelijk goed.

Antwoorden (3)

Bij Lil hebben ze een spitmachine die het voor je doet. Alleen vasthouden en het is heel licht werk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De grondbewerking is pas vorig jaar gedaan, dus dat hoeft niet opnieuw.
Blijft over de vraag waarom er niets van over is.
Mogelijk is er te weinig direct zonlicht.
Als dat de reden is, dan is herstel ook zinloos.
Mogelijk is er erg veel over gelopen.
Ergens klopt het niet, gras kan na een jaar zonder voldoende onderhoud wel geel zijn, maar niet bijna verdwenen/
Voor herstel kan je nu bijzaaien en bemesten.
Maar als je niets kan doen aan de oorzaak van deze problemen zal alles zinloos zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank . Waarschijnlijk teveel bomen,dus te weinig zonlicht. Is al goed dat ik niet meer moet spitten.mvg
het antwoord is verticuteren

Als uw gazon wel groen is maar niet van het gras maar de grote hoeveelheid mos, dan is verticuteren noodzakelijk om weer een mooi, diepgroen gazon te krijgen.