Wat voor spin/insect is dit? Hij of zij..is vrij klein, Nog nooit gezien nu zijn ze echt overal!!! En steeds meer ook..Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't heeft zes poten en geen acht, dus alvast geen spin.
Cryofiel
12 jaar geleden
't Ziet er totaal niet uit als een spin, dus alvast geen spin. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, ja, hij heeft wel wat weg van een granaat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaats hem eens op www.waarneming.nl
Of: het forum van www.vroegevogels.nl
Je krijgt dan zeker antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen spin. Ik heb dit nooit gezien.
Plaats hem maar op www.waarneming.nl
Of op het forum van www.vroegevogels.nl
Dan krijg je vast antwoord.
Tineke

Het beste antwoord

Volgens mij is het een Wants, die hebben ook 6 poten

Toegevoegd na 2 minuten:
of een dromedarisluis (http://www.ahw.me/indexoverig.html)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben er zeker van dat het een want betreft op de foto.

Het is een nimf (nog niet volgroeid dier)
Welke soort het is kan ik dan ook nog niet zeggen.
Op een aantal soorten na, is de nimf bijna niet te vergelijken met het volwassen dier. Hij krijgt namelijk vleugels, deze liggen over het achterlichaam heen en geven het dier een heel ander uiterlijk en zelfs een heel ander patroon en kleurtje.

Als je het diertje nog hebt, dan kun je controleren of mijn verhaal klopt, door het diertje op zijn rug te leggen en goed te kijken naar de kop.
Hij heeft namelijk een buisachtige mond, waarmee hij afhankelijk van de soort, sap uit planten of sap uit dieren zuigt.

Wantsen worden in de volksmond ook wel zuiginsecten genoemd.(naar de mond, die op een rietje lijkt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had even gekeken naar dromedarisluis op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik gedaan, maar is hem net niet. Ze missen de bult. Voor de rest lijkt hij erop. Vandaag zagen we dat ze in grote aantallen op onze blauwspar zitten. Echt heeeel erg veel. Dus duidelijk een luis...bedankt allemaal!