Hoe moet ik een mooi en strak lavendelhaagje creëren?

Ik zou graag in mijn tuin een mooi en strak lavendelhaagje creëren, maar hoe moet ik ze planten om zo een mooi, strak haagje te creëren? En wanneer? Enz..... Graag goede en informatieve antwoorden!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Lavendel die je in potten koopt, kunnen nu prima geplant worden. Als je ze op plm. 30 cm uit elkaar plant, wordt het een mooi strak haagje als de plant uitgroeit. Het snoeien moet ook niet vergeten worden, want anders krijg je van die verhoute struikjes met alleen groen aan de uiteinden, en vallen de planten ook uit elkaar, waardoor ze in het midden heel kaal ogen. Voor de juiste snoeiwijze zie link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n lavendel-luilekkerland ken ik ook: http://www.bastin.nl/ ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord

Andere antwoorden (1)

Koop voor een strak haagje een laag soort.
Wil je bloemen zien, zoals op je foto, dan moet je ze toch laten uitgroeien, anders heb je geen bloemen.
Wel kan je direct na de bloei snoeien, maar nooit in de winter.
Lavendel groeit het beste op arme, kalkrijke en droge grond in de volle zon.
Weinig of niet bemesten.
Nu planttijd.