Voor een niet-zelfbestuivende appelboom (Santana): is het voldoende om er 1 aanbevolen bestuiver bij te planten?

Ik zou graag een Santana appelboom in de tuin willen zetten, maar die is niet zelfbestuivend. Er zijn een paar aanbevolen bestuivers.

Zou het voldoende zijn om 1 Santana en 1 van de aanbevolen bestuivers te zetten?

Nu hebben we al een paar appelbomen staan, maar ik zou niet weten van welk ras, dus ik zal maar niet aannemen dat deze de taak van bestuiver kunnen vervullen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Bij alle bekende appelrassen is uitgezocht of ze een kruisbestuiving nodig hebben en zoja welke het meest geschikt is, bij de appel Santana is dat de appel Ecolette.
Soms worden ook sierappels gebruikt voor de kruisbestuiving.

Toegevoegd na 52 minuten:
1 appel er bij is voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Ed, een beter antwoord kan ik vast niet krijgen.
+11 dan maar!