Is het slim om kruiden, Rozemarijn en Tijm bijvoorbeeld, binnen (stenen berging zonder verwarming of in huis met verwarming) te laten overwinteren ?

Nu zijn beide planten bevroren, dat wil ik de volgende keer graag voorkomen.

Toegevoegd na 3 dagen:
De keus was moeilijk ! ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

tijm is winterhard, die kan je in principe gewoon buiten laten staan.
rozemarijn kan minder hebben, maar die zou ik niet verwarmd zetten.
zolang de temperatuur boven een graad of 5 blijft is het goed.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ze nou allebei bevroren zijn, en volgens *eddijst* kan je in de winter tegen de gevel op de grond laten staan. Oké, stel dus dat het een beetje goed vriest, kan je ze dan niet beter in een onverwarmde berging (stenen gebouwtje in de tuin) laten overwinteren ? of beter tegen de gevel op de grond met iets er over heen ? Maar als het dus mininaal 1 meter hoge 1 meter doorsnee grote planten worden, kan ik ze niet eens meer verslepen.... Waar blijft mijn vrijwilliger...? ;)
Rieneke1
11 jaar geleden
planten die ik niet kan verslepen, bescherm ik bij vorst door ze in te pakken in jute zakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed idee, hoe kom je aan jute zakken ?
Rieneke1
11 jaar geleden
die vraag heb ik hier op gv gesteld, en toen heeft eef me er een paar toegestuurd :)
bubbeltjesfolie kan ook, en is wellicht makkelijker te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is mazzel ! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De keus was moeilijk - welk is nou het beste antwoord ?