Kan ik mijn druivenboom, die wel heel lang wordt nu snoeien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Zodra de bloei en de kleine druiventrosjes gevormd zijn, knip ik alle niet dragende takjes en alle takjes iets na het laatste druiventrosje eraf.
Zodra de trosjes wat groter zijn, kun je de trosjes krenten. Dit is de
te kleinste druifjes eruit plukken, wrijven. Ook hierdoor kunnen de andere druiven groter worden.
Zijn de druiven groot genoeg, dan kun je de grootste bladeren eraf knippen om de druiven de zon te laten voelen.
Vervolgens heb je een net nodig om je druiven te beschermen. De vogels vinden je druiven bijna rijp heel lekker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de uitlopers eruit haalt zal de struik grotere druiven vormen; ik haal ook regelmatig de uiteinden uit de druivenstruik.