Wat moet ik doen tegen al die spinnenwebben...?

Ik woon aan het water en moet iedere dag alle spinnenwebben weghalen, heeft er iemand een tip waardoor spinnenwebben minder worden of helemaal wegblijven? Word gek van dat schoonmaken...! Als ik me omdraai zitten ze er weer!!!

Nog even een extra punt: We wonen aan het water (met een balkon op het water) en we hebben een hond die daar vaak zit, misschien kan daar rekening mee gehouden worden ter beantwoording van de vraag....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
14.2K

Het beste antwoord

Spinnen zitten graag op plaatsen waar het tocht en waar ze zelf ook droog kunnen zitten bij regen.
Het is een onderdeel van de natuur.
Zonder spinnen zouden we omkomen van de insecten.
Buiten wonen geeft nu een maal deze, problemen,ga je met gif spuiten, dan spuit je gif ook in je eigen leefomgeving waarvan je de gevolgen niet kan overzien.
Wacht met bestrijden tot de spinnen in hun web zitten en zuig ze met de stofzuiger op(met spin en al)
De spin maakt iedere nacht in nieuw web, dus alleen het web weg halen schiet niet op.
Beter is, gewoon accepteren dat ze er zijn, haal af en toe de ergste webben weg en leer er mee leven.
Nu ben je een slaafje van de natuur geworden.
Straks zijn het de blaadjes van de bomen die rommel geven, of de vogelpoep, dat is ook vies.
Geniet van de plaats op het water en de natuur, met alles er op en er aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
En ik denk ook dat, omdat je aan het water zit, als je de spinnen wegkrijgt dat je veel meer last krijgt van muggen. Dat maakt het buitenzitten op een zwoele zomeravond ook niet echt prettig. Spinnen zijn er niet voor niks. Zolang het geen tarantula formaat is zou ik ze gewoon laten zitten.

Andere antwoorden (6)

Veel nestkasten in je tuin, grote struiken, probeer vogels te lokken. Dan lost de natuur het voor je op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met als resultaat dat je hier minimaal het komende jaar nog last heb van de spinnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep, dat klopt. De natuur is niet de snelste...
Het is niet echt goedkoop maar er zijn een aantal zeer goede spinbestrijders in de handel. Als je je huis hiermee behandel dan zul je er een 4 tot 8 maanden geen last van hebben...

Nadeel: Het is zwaar giftig voor de mens, maar wel biologisch volstrekt afbreekbaar. En je moet dit laten doen door iemand die ervaring heeft met spinbestrijding...

Het is in ieder geval de prijs meer dan waard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn dat een vaktechnisch antwoord een duimpje omlaag oplevert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had al eerder een paar keer gezien dat de gemiddlede GV'er erg milieubewust is. Vandaar denk ik dit minnetje. In BE kan je een heleboel middeltjes zo in de winkel halen, die in NL niet verkrijgbaar zijn... (voor de doe-het-zelver)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: +1 voor het duimpje omlaag (en natuurlijk ook voor je antwoord)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Iamback: Er staat toch duidelijk vermeld dat het biologisch volstrekt afbreekbaar is. En die goedjes voor de doe-het-zelver zijn inderdaad in de meeste gevallen niet echt goed voor het milieu... @Dounja: Thanks...
Kan je hond overweg met katten? Zo ja, neem een kat. Die vangen regelmatig spinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, we hebben katten maar die komen dus niet op het balkon omdat ze bang zijn voor water, haha... Helaas....
In de wet voor flora en fauna staat dat de spin een beschermde diersoort is en niet met bestrijdingsmiddelen bestreden mag worden.
14 jaar geleden
ik heb bij ieder raam en bij de tuindeuren horren... ze zijn van stof, zitten vast met klittenband, kosten bijna niks, gaan tussendoor eens in de was, de deurhor bestaat uit stroken waar je (en de hond) zo tussendoor loopt......
door die horren is het hele huis (vlieg)insect- en spinvrij... terwijl het voorheen altijd een drukte van belang was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek een trilspin!

Er zijn ook spinnen die spinnen vangen. De grootste vijand van de spin, is buiten verwachting om, de spin zelf.
De bekende spin in huis, de trilspin Pholcus phalangioides, is een ware spinnenmoordenaar en in het voorjaar één van de laatst levende spinnen in huis. Alles hebben ze verorberd, uiteindelijk zelfs hun soortgenoten. Je zou hem gemakkelijk kunnen aanzien voor een hooiwagen, vandaar z'n tweede naam: hooiwagenspin.

Dus zoek ze op in huis en verplaats ze naar de plek waar je de andere spinnen weg wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brrr, zo één (en dan ook nog een groot exemplaar) zag ik gisterenavond terwijl ik onder de douche stond vlak boven mijn hoofd aan de wandel gaan... Ik heb niets tegen spinnen, maar ik trek een harde grens bij mijn badkamer.