Heeft het nut om uitgebloeide viooltjes nog te poten?

24 viooltjes afgeprijsd van 3.00 naar 0.75 euro! jaja ik ben een succer met aanbiedingen , maar thuis gekomen blijken ze niet alleen uitgedroogd maar ook uitgebloeid te zijn! dus ik heb alle geknakte steeltes eruit geknipt en verder vertroeteld en ze staan nog lekker binnen in het zonnetje , MAAR heeft het nut om ze nog in grote potten te poten ? of beter een andere aanbieding scoren? Er komen wel nieuwe sprietjes bij maar gaan ze ooit nog weer bloeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van de Aldi? Die bloeien het hele jaar door, en met een beetje geluk volgend jaar ook nog.

Het beste antwoord

In mijn vriendenkring zit een heuse viooltjes kweker. Van hem geleerd: Viooltjes zijn twee jarige plantjes, Ze bloeien dit hele seizoen, met een beetje geluk ook nog de winter en met heel veel geluk ook nog de lente van volgend jaar.
Het advies is: Plant ze niet te ver uit elkaar in andere potten, geef ze de komende dagen extra water. Zet ze buiten en de natuur zorgt voor de rest (wel extra water met wat plantenvoeding geven als je ze in potten zet). Je hebt een heel grote kans dat ze weer gaan bloeien!
Als ik de viooltjes had zien staan, zou ik ze ook hebben gekocht. Het is een mooie aanbieding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je hebt wel vaste viooltjes, maar de gewone perkviooltjes behandel ik als eenjarigen, dus na de bloei doe ik ze weg.
ze bloeien enorm lang, maar eenmaal uitgebloeid worden ze er niet mooier op.
zeker gezien de prijs zou ik nieuwe bloeiende viooltjes in huis halen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Het viooltje bloeit in het voorjaar, totdat het warme zomerweer gaat beginnen, daarna vormen ze veel zaaddoosjes en sterven de plantjes meestal af.
Echter als je de plantjes in verse grond zet, iedere week vloeibare mest geeft en de oude bloemetjes er steeds uit haalt, kunnen ze nog wel 2 maanden bloeien en dat voor 75 cent.
Wel zo snel mogelijk naar buiten er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, vorig jaar heb ik ook viooltjes geplant in het voorjaar en ze hebben tot het einde van de zomer gebloeid. Dus plant ze snel en zet ze lekker in de zon.