Graszaad met onkruid?

Als ik gras heb gezaaid, komt er ook altijd onkruid op. Hoe kan dat? Zou het graszaad ook zaden van onkruid kunnen bevatten, wat je dan als leek niet ziet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Alle tuingrond zit vol met onkruidzaden die alleen maar wachten op in het bovenste laagje te komen om te kunnen kiemen.
Sommige onkruidzaden blijven tientallen jaren kiemkrachtig.
De meeste zaden zijn van eenjarige soorten onkruid en die kunnen niet tegen maaien, dus gaan die van zelf wel weg na een keer of 4 maaien.
Het graszaad zelf is brandschoon van dit soort onkruidzaden.
Het is dus volkomen normaal dat er gelijk met het graszaad ook veel onkruid op komt.
Dus niets aan de hand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, het zit hem dus in die tuinaarde. Het viel me al op, dat een bepaald soort onkruid maar blijft opkomen. Ook na het zaaien van nieuw gras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus gewoon niets van aan trekken, is heel normaal, komt best goed.

Andere antwoorden (1)

Zaden van onkruid worden andere manieren (wind, vogels) verspreid en komen op jouw gazon (in spe) terecht.

Toegevoegd na 55 seconden:
Nee jou graszaad bevat geen onkruidzaden