hoeveel water mag de fargesia murieliae (bamboo) hebben per dag?

Ik heb 4 plantenbakken in de tuin staan met deze plant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

Bamboo is tropisch maar gedijt in dit klimaat goed. Met warm weer en droge luchtvochtigheid (wind) kan je ze bewateren. Hoeveel wordt beperkt door de pot en de grootte van de plant, wortels van planten worden sterker wanneer je ze niet te veel verwend met veel water. Te veel water veroorzaakt ook wortelrot, dus beter wat minder water dan te veel! Bewateren in de ochtend of avond wanneer er geen zon op de plant staat, evt bemesten met brandnetel thee(nadat u het eerst heeft af laten koelen en zonder suiker) de theebladeren kunnen ook op de aarde van de plant. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fargesia kan flink wat water hebben, zeker in potten/bakken. Door de wind en de zon droogt de aarde snel uit, dus regelmatig checken, anders krijg je van die lelijke dorre blaadjes eraan.