Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Voornamelijk vocht en een beetje zonlicht.

Natuurlijk is het afhankelijk van WELKE plant je hebt.
Er zijn bijzondere exemplaren die dood gaan als ze niet de juiste voeding en verzorging krijgen.

Een beetje huis-tuin-enkeukenplant echter, heeft genoeg aan wat water en zonlicht op z'n tijd.

Potaarde is voor de meeste gewone planten niet nodig. Haal maar eens een doorgegroeide plant uit z'n pot: Een en al wortels en de aarde is ver te zoeken.
Ook in het tuincentrum kun je tegenwoordig absorberende bollen kopen, die potaarde totaal vervangen. Waar het om gaat, is dat het vocht wordt vastgehouden.

Kortom: vocht en wat zonlicht, daar kom je een heel eind mee.

Toegevoegd na 6 minuten:
Die absorberende bollen zijn kleikorrels, er is geen potaarde meer nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een minnetje??
+ van mij..

Andere antwoorden (6)

goede potgrond en water met af en toe voedsel erin..licht en liefde...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En praten natuurlijk.....+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahah o ja ook...dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi muziekje erbij?
Rieneke1
12 jaar geleden
zo lukt het vast, + :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik meezing dan gaan spontaan de knoppen dicht..........maar dat kan aan mijn stem liggen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whuhahahah ik zie t al voor me..lol..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies bart..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Potgrond is in principe niet nodig.
Je kunt ook kleikorrels gebruiken (hydracultuur).
En haal eens een oude plant uit z'n pot: vrijwel alleen nog wortel. Toch gaat ie niet dood zonder aarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een cactus niet aan te raden bart ;) En een complimentje voor je vrolijk paasei !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zyn we toch allemaal lief;)
Zuurstof is hierin óók niet onbelangrijk.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voldoende water, mineralen en licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hier nog niet is genoemd, is koolzuur CO2.
Met behulp van koolzuur, water en mineralen uit de grond maakt de plant onder invloed van licht zijn bladgroen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
bij vele antwoorden die je al hebt gekregen zou ik willen toevoegen (als het om binnenplanten gaat?) vaste structuur int wateren , niet te nat /te droog (vanzelf sprekend) maar ik bedoel ook ,dezelfde dag 1xper week , dat doe ik wel , ik heb trouwens alleen maar Yucca's' en 1 vet plant ,daarbij besproei ik mijn planten(zijn groot) 1x per week met de plantenspuit, vooral als je de verwarming aan hebt wordt de lucht te droog , kan je bruine bladeren krijgen!
én een leuke anekdote! mijn oma had alleen maar kaktussen , de grootsten en de meest bloeiende die ik ooit heb meegemaakt! zij (en nu wij) noemde ze altijd poeptussen! maar zij nam ze dan op schoot ,zei ze!!!, en ging dan tegen ze praten en aandacht geven! nou? het resultaat was er wél naar
doeg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CO2 uit de lucht, water, Fosfaat, Zwavel, Stikstofverbindingen.
Zuurstof en stikstof uit de lucht zijn niet nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
En licht natuurlijk. Maar dat heeft hij al genoeg gehad van de vorige antwoorden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding