Wat is de beste tijd om een chinese granaatappel te stekken?

Ik heb deze zeldzame plant meegenomen uit China, een chinese granaatappel waar rode bloempjes aan komen, winderhard. In welke maand van het jaar kan ik deze het beste stekken.

12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Antwoorden (1)

De granaatappel ook wel Granada ook wel Chinese appel genoemd, is helemaal niet zeldzaam.
Zelfs in ons land komt hij voor, zelfs met vruchten. ( Goes Zeeland)
Uit een van die vruchten heb ik zaad gekregen en gezaaid.
Bijna alle zaadjes kwamen op en zijn nu struikjes van 60 cm. hoog.
Dus zelf zaaien gaat prima, de granaatappel staat bij mij gewoon buiten en is tot nog toe winterhard.
Nu bestaat er ook een dwergvorm van die laag blijft, weet dus niet welke jij hebt.
Het stekken kan je nu doen met niet te dunne takjes, ( potlooddik) wel stekpoeder gebruiken, maar ondanks dat gaat stekken erg moeizaam en mislukt vaak.
Plaats de stekken schuin in de grond, dan heb je meer kans op wortelvorming.
Let op, met het stekken plaatsen, mag de stekpoeder niet van de stek afvallen., dus niet in de grond steken, maar eerst een gaatje maken en daar de stek in plaatsen.