Kiwi snoeien of niet ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die arme vogeltjes zijn zo al klein genoeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wahaha!

Het beste antwoord

Kiwi's worden enorme grote klimplanten met takken van wel 7 m. lang of zelfs meer.
Heb je de ruimte er voor, dan hoef je ze niet te snoeien.
De takken die deze zomer zijn gegroeid, geven volgend jaar de beste en grootste kiwi's.
Kiwi's kunnen nu best gesnoeid worden als je wilt, het kan ook in de herfst en winter tot ongeveer eind januari, dan komt de voorjaars sapstroom weer op gang en kan de plant na het snoeien erg gaan "bloeden"
Verlies van veel sap.
Heb je minder ruimte voor de kiwi, dan kan je van het najaar de plant flink terug snoeien, maar let ook dan er op, dat de nieuwe takken van deze zomer, de beste zijn voor volgend jaar.
Je herkent ze , doordat ze lang zijn zonder zijtakjes en vruchten.
Je kunt er wel een deel van af knippen ( de helft)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Kiwi kan nu nog gesnoeid worden, als het winter wordt en gaat vriezen dan niet meer snoeien.
In ieder geval voor eind januari, dan gaan ze weer uitlopen en door hun sterke sapstroom gaan ze dan teveel bloeden. In de zomer mag ook af en toe wat bijgesnoeid worden.