Moet een tuin met gazon en border voor vaste planten en gedeeltelijk moestuin ook kalk hebben en wanneer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Is wel enigszins afhankelijk van de soort grond die je hebt.
Maar het is zeer verstandig het gazon ieder jaar kalk te geven.
Voor de moestuin geldt ongeveer het zelfde, maar b.v. frambozen, houden er niet zo van.
Voor de vaste plantenborder is dat minder makkelijk, er zijn veel zuurminnende planten, die mogen geen kalk!
Maar andere soorten juist weer wel!
Je moet dus de namen van de vaste planten weten, dan kan je op internet verder zoeken, of ze juist wel of juist geen kalk nodig hebben.
Zelf gebruik ik altijd, zeewierkalk, dat is in korrelvorm, stuift niet en lost snel op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
* Zeewierkalk ontzuurt de bodem, voedt de planten en maakt deze sterker.
In gazon, border en moestuin. Zie bv link. + http://www.osmo-international.com/catalog/detail/6/469/nl?PHPSESSID=9003cc5889f86bee0ed670b63be66c28
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laagtuin, wat bedoel je?
Niet alle planten willen graag kalk, maar begrijp je reactie niet, of is het een aanvulling?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eddijst, wat ik bedoel. U heeft het over zeewierkalk. Ben er van uit gegaan dat vrg stllr geen biologische kennis heeft. Daarom ook als aanvulling. Gegevens over zeewierkalk op het i-net gaat meestal over het gazon. Hier gaat het dan ook over gazon, border en moestuin.
Vandaar ook *
en +
:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
juist, dan zitten we weer op de zelfde golflengte. ;-)