Het onkruid Heermoes of Paardenstaart genoemd krijg ik maar niet uitgeroeid uit mijn tuin, wie heeft er een goeie tip?

Ik voer al een jaar strijd met dit zeer standvastige kruid. Zelfs van chemicaliën is hij niet onder de indruk. Ieder stukje wat je kapot schoffelt wordt weer een nieuwe plant, maar eruit trekken gaat ook niet want dat breekt direct af. Het worden er steeds meer. Help, wie heeft de tip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

dit soort onkruid is eigenlijk alleen te bestrijden door het consequent te verwijderen. Elke groei die bovend e grond komt gebruikt reserves uit de wortelstokken. Door consequent om de paar dagen alle bovengrondse delen te verwijderen laat je de plant alle reserves verbruiken. Na een paar maanden (!) zal de hoeveelheid energie die over uis zo laag zijn, dat ziektes ed de plant het dasje om doen. Nadeel is dat je tuin enkele maanden lang -tijdens het groeiseizoen- kaal moet blijven, tenzij je tijd hebt om elke dag een uur lang takjes te trekken. Afschoffelen gaat het beste. Na droogte zorgt een stevige regenbui voor snelle groei: Zorg dat je dan elke dag alles weg schoffelt. De plant moet geen kans krijgen energie op te bouwen voor de wortelstokken.

Niet tegenaan te knokken. Het enigste wat je kan doen is blijven verwijderen. Wij hebben ook alles al geprobeerd zelfs de tuin van nieuw zand en tegels voorzien maar het komt echt heel diep uit de grond volgens mij. Maar als je de ultieme tip vind, hoor ik het graag. suc6

De beste tip: verhuizen........

Heermoes is moeilijk te bestrijden onkruid. Maar als je vastberaden bent kun je toch een goed resultaat boeken. Steeds maar blijven uittrekken,laat het een beetje groeien zodat je de wortel beter mee kunt uittrekken. Op de duur zal het zich steeds minder laten zien, en tenslotte zal het bijna helemaal verdwijnen. Het zal wel enige jaren duren voor je zo ver bent. Heb het zelf ondervonden bij mijn schoonzoon. Alles stond vol, maar op het ogenblik is er zo goed als niks meer te vinden. Goede moed de aanhouder wint.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100