Waarom heeft mijn hibiscus witte bladeren?

Een paar dagen geleden heb ik een hibiscus gekocht en dat gedijde prima binnenshuis. Nu is het weer zodanig dat ik dit buiten wilde planten, maar na 2 dagen kleuren de bladeren ineens wit!? Hoe kan dit en is dit nog te verhelpen?

2 jaar geleden
in: Tuin
3.8K

Het beste antwoord

Als je witte vlekken op de bladeren bedoelt, dan zullen die door meeldauw zijn ontstaan. Dat is een schimmel die in een vochtige omgeving gedijt.

De oplossing is te zorgen dat er geen water op de bladeren komt, maar alleen bij de basis van de plant. Laat genoeg ruimte om de hibiscus heen zodat er goede luchtcirculatie is en een eventueel teveel aan vocht kan verdampen.

Aangetaste bladeren kunnen bespoten worden met een mengsel van een liter water met een paar druppels plantaardige olie en een theelepel zuiveringszout. Doe dat één keer per week totdat de witte schimmel niet meer zichtbaar is.
Amadea