Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik oleander snoeien en wanneer is daar de beste tijd voor?

Ik heb een oleander voor mijn huis staan. Ik wil niet dat deze TE groot wordt, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

http://www.oranjerievereniging.nl/Verzorging%20Oleanders.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan deze aanwijzing heb ik veel gehad.

Andere antwoorden (3)

Je kan een oleander prima snoeien. Over het algemeen is na de bloei een goede tijd om te snoeien. Maar volgens mij zijn ze niet zo kieskeurig. Ik heb er ook een heleboel staan bij mijn huis in Zuid Spanje en daar haal ik ook regelmatig heel veel weg, want anders worden het hele bomen. En ze hebben er geen last van, want ze groeien en bloeien vrolijk verder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk kan je een Oleander het beste snoeien vlak voor zijn rustperioden en dat is binnen kort.
Zogauw de dagen korter worden, gaat de groei en bloei er uit, snoei hem dan flink terug en geef hem geen mest meer en weinig water.
Overwinter hem zo koel mogelijk.
Blijft hij warm staan dan komt er snel dopluis en spint in.
Pas wel op met de afgesnoeide takken, deze zijn zeer giftig!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet een oleander niet snoeien, je mag hem wel snoeien. Als je hem buiten hebt staan kun je hem het beste in het voorjaar snoeien,dit in verband met de vorst. Een oleander is vorst gevoelig, je kunt hem het beste op een vorstvrije plaats laten overwinteren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding