Hoe kan je nou aan een bloembol zien wat voor kleur uit komt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Antwoorden (6)

Aan de buitenkant van de bloembol kan je niet vaststelllen wat voor kleur de bloem gaat worden. Wel kan je zien om wat voor soort bloem/plant het gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij kun je dat niet zien aan de bol...Wel wat voor soort plant je mee te maken hebt, en misschien als je een echte kenner bent dat je wel verschillen kunt ontdekken... Was toevallig dinsdag in de Keukenhof, maar de meeste bollen die ze daar verkochten zagen er voor mij hetzelfde uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kun j niet zien aan de buitenkant. Soms wel aan bepaalde eigenschappen maar bij verkoop kunnen ze zeggen wat voor kleuren ze hebben omdat de kweker ze bewust kweekt op die kleuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet. Wel weet de kweker welke kleur eruit komt omdat hij weet welke variëteit hij heeft gekweekt. Daarom kun je bloembollen kopen waar bij staat welke kleur bloemen eruit komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan je niet zien. Als je goede kennis hebt zou je wel kunnen weten wat voor soort bol het is, maar goed ieder zijn eigen hobby..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij veel bloembollen kan je wel iets zien van de kleur. Teminste of het een witte of een blauw / paarse wordt. Deze laatste hebben een vage paars-rode kleur aan de bol zelf, terwijl dat bij de witte totaal ontbreekt. Ook veel planten hebben deze eigenschap. Hoe sterker de kleur , hoe donkerder de bloemkleur. Maar geel,licht rose en licht blauw is bijna niet te zien, maar voor een kweker wel!!!!